Thursday, June 15, 2023

Kedai baiki kusyen kereta motor- Lim Cushion repair in Dengkil

 

Kedai repair kusyen kereta dan motor baru dibuka di Dengkil

Kedai baiki kusyen kereta motor baru dibuka di Dengkil, sebelah bengkel kereta yang saya selalu pergi untuk servis Toyota Prado GX 2.7 saya. Ah Boon dari bengkel kereta cakap Lim Cushion repair baru buka beberapa bulan tapi tukang (tuan kedai) berpengalaman lebih 20 tahun. 

Repair kusyen seat motor dan kereta

 Lim tengah repair kusyen motor yang hancur kena calar motor


Kedai repair kusyen memang dah jarang ada sekarang ni. Kerja repair seat memerlukan kemahiran yang tinggi untuk menghasilkan mutu kerja yang berkualiti. Mesin jahit yang diguna pakai pun bukan calang calang. Waktu saya jengok kedai Lim Cushion, dia tengah repair seat motor customer yang rosak kena calar kucing. Sampai berlubang kusyen motor tu. Dia tambah kusyen balik dan balut balik seat motor. 

Bila saya nampak kedai Lim Cushion dibuka di Dengkil, mulalah pikir nak buat balik seat kereta Prado. Kereta dah berumur, kusyen pun dah layu. Ada sebijik Toyota Harrier kat luar bengkel yang Lim dah bungkus balik (seat depan). Seat bungkus fabrik hitam, jahitan memang kemas dan cantik. 

Lokasi Lim Cushion di Dengkil

Lokasi Lim Cushion di Dengkil

Klik sini untuk lokasi Lim Cushion di Dengkil. Gambar diatas diambil dari Google Map. Nombor phone yang diberi ialah: 012-9299068.

Jadi, siapa-siapa yang nak repair seat motor atau kereta, boleh try singgah kedai kaiki kusyen Lim Cushion di Dengkil. 

No comments:

Post a Comment