Wednesday, March 30, 2022

Tukar brake pad, pump dan minyak enjin Toyota Prado RZJ95

 

Ah Boon sibuk servis brek Toyota Prado siri 90


Selang beberapa tahun, kenalah servis brek kereta. Tiba giliran Prado 90 chasis RZJ95, enjin 2.7 petrol manual pulak kali ni. Tukar segala brek pad, pump dan minyak enjin sekali. Senang. Macam biasa, barang beli sendiri, hantar sekali ke Ah Boon di Dengkil untuk buat. 

Antara barang yang nak kena buat kali ni.

Tak mampu nak pakai semua original tapi memadai apa yang kedai spare part rekomen. Minya enjin Penzoil dna brek fluid...Ah Boon yang supplykan. Yang lain saya beli dari Mega Jaya Maju Auto Parts (Klang). Setakat ini, kedai spare parts ni memang tak mengecewakan. 

Kenapa beli barang sendiri?

Area Dengkil bukan banyak kedai spare part kereta. Yang ada pun tak banyak simpan barang Prado. Kalau nak jugak suruh kedai pomen yang carikan...kena tunggu lah dan harga mungkin tinggi sikit sebab merata dia nak kena pergi cari. 

Mega Jaya Maju Auto Parts- 012-2897568, boleh whatsapp. Pastu pakai grab je hantar. 


Mahal tak kos upah Ah Boon?

Mahal murah susah nak cakap. Murah tapi tak bagus kerja nak buat apa? Mahal sangat pun teruk. Bagi saya, harga Ah Boon berpatutan. Apa yang lagi penting, setakat ini, saya puas hati dengan kerja dia. Itu je yang penting. Disclaimer: saya tak ada syer dalam company dia. Saya duduk pun area Puchong tapi sanggup ke Dengkil cari dia. Sebab...servis dia ok!

Barang yang telah guna untuk dibuang


Saya akan terus hantar kereta saya ke Ah Boon untuk semua repair kereta Toyota Prado RZJ95 saya. Kali ini brake pad, pump dan minyak enjin. Kalau nak try kerja dia, boleh call/ Whatsapp dia di 012-284 3881.

No comments:

Post a Comment